گواهی تاریخ تیم یحیی نیم فصل دوم راه می افتد
97619
پرسپولیس با 30 امتیاز هم قهرمان شده 
15 دی 1402 11:28
آرش جعفری - پرسپولیس در لیگ برتر بیست و سوم یک نیم فصل پر فراز و نشیب را سپری کرد و در پایان نیم فصل هم یحیی گل محمدی که با این تیم 3 قهرمانی در لیگ برتر در طی 4 سال حضورش پیدا کرده بود از سمت خود استعفا داد تا مشخص شود پرسپولیس این روزها حال و روز خوشی ندارد.  

روزنامه گل

آرش جعفری - پرسپولیس در لیگ برتر بیست و سوم یک نیم فصل پر فراز و نشیب را سپری کرد و در پایان نیم فصل هم یحیی گل محمدی که با این تیم 3 قهرمانی در لیگ برتر در طی 4 سال حضورش پیدا کرده بود از سمت خود استعفا داد تا مشخص شود پرسپولیس این روزها حال و روز خوشی ندارد.

پرسپولیس با اینکه در این فصل با بحران های زیادی مواجه شد اما بازهم از رقابت با مدعیان پا پس نکشید و تا روز پایانی نیم فصل اول پا به پای دو مدعی دیگر قهرمانی یعنی سپاهان و استقلال حرکت کرد و در نهایت با تساوی در بازی پانزدهم در رفسنجان مقابل مس این شهر در رتبه سوم قرار گرفت.

پرسپولیس در نیم فصل اول با هدایت یحیی گل محمدی در 15 بازی نیم فصل اول موفق شد 8 برد 6 مساوی و یک باخت کسب کند و با 19 گل زده و 10 گل خورده و کسب 30 امتیاز در رتبه سوم جدول بعد از استقلال 32 امتیازی و سپاهان 31 امتیازی قرار بگیرد.

اما حالا وقتی به کارنامه یحیی گل محمدی طی حضور 4 ساله اش از نیم فصل دوم لیگ برتر نوزدهم نگاه می کنیم متوجه می شویم با اینکه او در این فصل تا کنون 30 امتیاز جمع کرده نسبت به عملکرد سابقش زیاد عقب نیست و حتی با همین تعداد امتیاز در لیگ بیستم موفق شد در پایان فصل قهرمان شود.

یحیی گل محمدی در نیم فصل دوم لیگ بر تر نوزدهم هدایت پرسپولیس را به عهده گرفت. در 16 بازی قبل او کالدرون آرژانتینی 34 امتیاز کسب کرده بود. البته ذکر این نکته الزامی است که در لیگ برتر نوزدهم بعد از هفته شانزدهم یعنی یک بازی از نیم فصل دوم مسابقات به تعطیلات نیم فصل رفت و کرونا باعث شد که مساقات کمی عقب بیافتد. درواقع کالدرون در پایان 15 بازی ابتدایی 31 امتیاز کسب کرده بود. یحیی که برای 14 بازی در لیگ نوزدهم هدایت پرسپولیس را به عهده گرفت موفق شد 10 برد و 3 مساوی و یک باخت در کارنامه اش ثبت کند تا پرسپولیس با 67 امتیاز قهرمان شود. اگر مبنای کار یحیی را یک نیم فصل بخواهیم محاسبه کنیم باید بگوییم او 33 امتیاز کسب کرد و این نتیجه بسیار خوبی برای او به شمار می رود و نسبت به این فصل خود یک امتیاز جلوتر است.

در لیگ بیستم که یحیی از ابتدای فصل هدایت تیمش را به عهده داشت در پایان نیم فصل اول 8 بردو 6 مساوی و یک باخت کسب کرد تا 21 گل زده و 8 گل خورده 30 امتیازی شد تا قهرمان نیم فصل شود. اما اوج کار یحیی در نیم فصل دوم بود که موفق شد 37 امتیاز کسب کند تا تیمش با 67 امتیاز و جا گذاشتن تیم محرم نویدکیا قهرمان شود و جشن پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس معروف به گلات را بگیرند.

در لیگ بیست و یک تیم یحیی بازهم موفق شد در نیم فصل اول نتایج خوبی بگیرد 9 برد 5 مساوی و یک باخت و 21 گل زده 10 گل خورد و کسب 32 امتیاز اما در این فصل تیم او با یک استقلال بسیار آماده مواجه بود که فصل رویایی را بدون شکست پشست سرگذاشت. پرسپولیس در نیم فصل اول 32 امتیاز را کسب امتیازی که همیشه با آن در پایان فصل قهرمان می شد اما استقلال موفق شد 35 امتیاز کسب کند و درادامه هم همین روند را ادامه داد تا در پایان فصل قهرمان شود. تیم یحیی در پایان فصل 63 امتیاز کسب کرد تا نایب قهرمان شود.

در لیگ بیست و دوم تیم فوتبال پرسپولیس فصل را بسیار خوب شروع کرد تا جاییکه در پایان نیم فصل اول بازهم با کسب 9 برد و 5 مساوی یک باخت و 20 گل زده و 6 گل خورده و کسب 32 امتیاز قهرمان نیم فصل شود. روند حرکتی رو به جلو یحیی در نیم فصل دوم ادامه داشت و این تیم در پایان فصل با 66 امتیاز قهرمان شد.

وقتی نتایج یحیی را در این 4 سال با نیم فصل لیگ برتر بیست و سوم مقایسه می کنیم متوجه می شویم یحیی فقط 2 امتیاز از خودش عقب است در حالی که با همین 2 امتیاز عقب بودن در لیگ بیستم موفق شد در پایان فصل قهرمان شود. این یعنی اینکه تیم های تحت هدایت یحیی در نیم فصل دوم بهتر نتیجه گرفته اند و در نهایت قهرمان شد اند. برای همین نباید در فصلی که او 3 بازیکن اصلی خود یعنی پورعلی گنجی در خط دفاع میانی که تاثیر گذار ترین بازیکنش بود و یاسین سلمانی جوان در خط هافبک و وحید امیری کاپیتان تیمش که کا پیتان تیم ملی هم هست را به دلیل مصدومیت از دست داد به خاطر سوم شدن و کسب 30 امتیاز در نیم فصل اول مورد نکوهش قرار داد. لذا با نتایجی که او در این 4 فصل حضور ش در پرسولیس گرفته باید به یحیی و تیمش در پنجمین فصل حضورش اعتماد کرد و با حمایت از او منتظر قهرمانی نهم پرسپولیس در لیگ برتر بیست و سوم بود.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها